Jedno je sigurno… Ili volite sushi ili ne. Neko ne može živu ribu da vidi ni na slici, a kamoli u svom tanjiru. A kako je zapravo nastao “sushi” i kako ga možete sami pripremiti bez odlaska u skupe restorane?

Koreni “sushija” potiču iz jugoistočne Azije, a naziv “sushi” od starog gramatičkog oblika koji više nije u upotrebi i znači  ‘‘kiselo je“. Nastao je kao rešenje za konzerviranu ribu uz pomoć soli i riže, koji bi razgradili proteine ribe i dali joj specifičan ukus. Još interesantniji je podatak da se pirinač u to vreme bacao, jer je služio samo za fermentaciju. Kanije, tokom nestašice hrane u Japanu, pirinač je postao glavna namirnica u ishrani, jer je bio jeftin, a proces fermentaije značajno skraćen, dodavajući pirinčano sirće. Danas se ovo popularno jelo pravi na razne načine, a neki njegovu pripremu nazivaju umetnošću.

U par koraka savladajte i spremite “sushi” specijalitet:

Sushi

Mi spremamo “maki”, dakle u rolni, a postoji i “nigiri” gde pirinač mora biti lepljiviji nego obično, kako bi se riba zalepila na njega.

1. Priprema pirinča

Pola ili puna žuta posuda belog ili integralnog pirinča je dovoljna za pripremu, zavisi da li spremate za 1 ili više porcija. Stavite u šerpu 3 puta više vode, dodajte malu kašiku žutog šećera, isto toliko soli ili sojinog sosa i 2-3 kašičice pirinčanog sirćeta. Kada se skuva, istresite na veliki pleh i rasporedite varjačom i malo “okrećite” kako bi se ohladio i isparila voda.

2. Riba

Količina je dovoljna za posudu koja je namenjena ovoj vrsti namirnica. Vi po rasporedu namirnica znate da li ćete staviti pola ili je popuniti celu. To može biti dimljeni losos, škampi ili pastrmka, ili šta god volite.

3. Podloga

Pripremu pravite na bambusovoj prostirci, koja će pomoći pri savijanju. Nori algu stavite na nju, malo poprskajte vodom, a zatim počinje priprema fila.

4. Fil

Za fil vam je potrebna jedna zelena činija. Mi smo izabrali krastavac, avokado (koji kad se iseče mora da se premaže limunom) i šargarepa, blitva ili celer blago kuvani. Kada se koristi i riba, onda se predlaže wasabi pasta ili prah.

5. Final touch

Dakle, na nori algu stavljate pirinač (ne nabijati, već rastresito staviti), dodati štapiće povrća (horizontalno – kao linija) i sos, zatim ribu. Na kraju se lagano “urola”, vodeći računa da ne bude previše debeo sloj, jer je sushi predviđen za manje zalogaje a i lakše se seče.

Savet plus: U malu činiju sa strane dosuti soja sos, a stapići se podrazumevaju kao pribor.

Kako da naučiš da praviš ovaj i još mnogo raznih jela kombinujući namirnicame, Smart Fit koncept ti pruža plan ishrane u kojem ne moraš da se odričeš omiljenih obroka, već da ih uskladiš sa svojim bazalnim metabolizmom.

Prijatno 🙂

Budi fit, a sit!

Smar Fit – Tvoj stil života.