Nutricionisti vole da se našale na račun “dijeta”  kada kažu: “Jedino što ćete izgubiti tokom dijete, jesu dani i nedelje vašeg života”, upravo iz razloga što vaše telo nije pripremljeno za radikalne promene i umesto da dobijete željeni rezultat, vi se još više ugojite, ili brzo izgubite kilograme, ali ih ubrzo nakon prestanka sa dijetom, povratite nazad. Zbog čega je to tako?

  1. Gubite tečnost, a ne masti. Većina dijeta funkcioniše tako da prva 2-3 dana tokom rigorozne ishrane izbacujete vodu iz organizma misleći da ste izgubili 1-2 kg masnoće. Naše telo je sačinjeno od 50-70 posto vode i kada gubite vodu, znači da se u vašem telu dešava neka velika promena. Ovo je vrlo poznato kod bodibildera, koji imaju poseban režim (samo) tokom takmičenja i moraju da izgube svu suvišnu tečnost.
  2. Smanjujete mišićnu masu, a ne salo. Naše telo funkcioniše po principu da troši skladištene masti kao energiju, koje se talože unosom ugljenih hidrata. Kada izbacite u potpunosti ugljene hidrate, vaše telo i dalje traži energiju pa će nepravilnim kalorijskim balansom, početi da troši i mišiće. Ugljeni hidrati nisu samo slatkiši, već žitarice, voće, pirinač….Sa druge strane, ako recimo imate dijetu u kojoj unosite ceo dan voće, vi ćete uneti preveliku količinu ugljenih hidrata, koje će se na kraju dana pretvoriti u masti, jer ih telo nije potrošilo. A kako proteine niste uneli, telo će trošiti mišić kao izvor energije. Zbog toga su neki ljudi posle dijeta mlitavi, jer nisu uključili i fizičku aktivnost u tom periodu ili unose samo jedan nutrijent tokom celog dana.
  3. Jedete pogrešnu masnoću. Nisu sve masti iste, i naše telo ne troši loše masti, njih samo slaže, a na našem telu se to prikazuje kao salo oko stuka, bokova, na rukama… Dakle, veliki unos zasićenih masti (meso, mlečni proizvodi, testenina) povećava  kalorijski unos i prouzrokuju povećanje težine ako se ne unose umereno. Sa druge strane mononezasićene masti (avokado, masline) i polizasićene (omega 3 koje se nalaze u ribi, orasima, semenkama suncokreta) pozitivno utiču na telo, i uticaće na to da telo dodatno troši kalorije, a na vašem telo se to primećuje kao smanjivanje obima oko kritičnih zona.
  4. Trenirate na pogrešan način. Trčanje je odlično za kondiciju i rad srca, ali nećete samo trčanjem skinuti salo sa stomaka. Trening treba da bude kombinacija aerobnih i statičnih vežba koje će dati pravi rezultat. Takođe, ukoliko ste početnik, fokusirajte se na vežbe oblikovanja i kardio programom, a ne na vežbe snage. Svaki početak je težak, ali bolje je svakog dana vežbati po  pola sata, nego 2 puta nedeljno po 2h. Kontinuitet je najbitniji za rezultat.
  5. Starosna dob. Tokom života, vaš metabolizam se usporava. I mnogo je lakše mlađim ljudima da postignu rezultate nego ženama i muškarcima posle 40-te godine. Zbog toga je jako bitno da se tokom života aktivno bavimo svojim telom, da nam mišići budu u funkciji, jer su oni ti koji drže naše kosti. Zbog toga mnoge žene u zrelijim godinama imaju problem sa osteroporozom, reumom i otežanim kretanjem. Vaše telo je odraz vaše brige o njemu. Mislite na vreme o tome.

Dodatno pročitajte činjenice o vašem telu koje možda niste ni znali:

  1. Tokom starenja, vaše telo će u proseku 2 puta sporije gubiti mišiće, ako ste redovno imali fizičku aktivnost, pa prestali.
  2. Žene sagorevaju sporije masti od muškaraca.
  3. Kada se prejedete, slabije čujete.
  4. Rađate  se sa 300 kostiju, ali tokom živote se spajaju, pa se taj broj smanjuje na 206.
  5. Kiselina u želudcu je toliko jaka da može da rastopi žilet.
  6. Dok spavate, porastete oko 1 cm. Međutim iako ćete ujutru biti 1 cm viši, vaše telo će se do večeri smanjiti za isti iznos. Neverovatno, zar ne?
  7. Ukoliko bi vašem telu odstranili želudac, slezinu, bubreg, 80 odsto creva i 75 odsto jetre – i dalje biste mogli da preživite.
  8. Više od 90% bolesti uzrokovane su ili zakomplikovane stresom.

Smart Fit- Tvoj stil života.

Budi fit, a sit. Treniraj pametno, a ne naporno.

Pogledaj način na koji možeš da kombinuješ namirnice bez izgladnjivanja: www.smartfit.rs/smart-fit-koncept/