Ako gajite veliku ljubav prema fitnesu, koju ste pritom spremni i da unovčite – nema boljeg načina da to učinite od toga da pokrenete sopstvenu teretanu.
Ukoliko imate dovoljno sredstava, ovo vam neće predstavljati veliki finansijski izazov, ali ako to nije slučaj, savetnik za kredite može vam biti sjajan saveznik na putu ka boljim finansijskim mogućnostima i ostvarenju svog sna!
Osim nabavke sredstava za investiranje u teretanu, svakako je preporučljivo i informisati se o svim aspektima koji se podrazumevaju kao deo procesa prilikom pokretanja ovog tipa biznisa. U nastavku teksta dajemo vam savete o tome kako da otvorite teretanu koja će poslovati uspešno!
Napravite biznis plan koji će teretanu učiniti profitabilnom
Podrazumeva se da svako ko pokreće biznis mora da ima i viziju svog poslovanja na umu pre nego što se upusti u investiranje. Ovo je deo u kome možete da osmislite svoju misiju i postavite plan za uspeh vaše teretane.
Ključno je da uradite sve što se tiče troškova za otvaranje sopstvene teretane.
U ovoj fazi procesa – Google je vaš prijatelj.
Na Internetu postoji mnoštvo šablona poslovnih planova koje možete koristiti kao inspiraciju za sopstveni posao, a čak iako nemate mnogo znanja o ekonomiji, sve što vam je potrebno, naći ćete na internetu.
Uradite istraživanje tržišta o tome o čemu sve treba da mislite prilikom pokretanja teretane, odnosno šta je to što vežbačima nedostaje u trenutnoj ponudi fitnes centara. Budite spremni da se prilagodite tržištu i improvizujete kada biznis plan budete sprovedili u delo.
Vreme je za formiranje cena – koje cene članarina treba da izaberete za svoju teretanu?
Koliko ćete odlučiti da naplatite članstvo zavisi od troškova pokretanja teretane. Oni mogu značajno da variraju u zavisnosti od veličine, lokacije, opreme, režijskih troškova i samog tipa objekta.
Izračunajte što preciznije koliko ulaganja će koštati pokretanje teretane, i prema tome napravite svoju strategiju određivanja cena. Cenovnik prilagodite i precizirajte prema vrstama ponude teretane – , npr: mesečna članarina, godišnja članarina, dnevna karta, personalni trener, grupne vežbe itd.
Izaberite pravi softver za menadžment
Ovih godina, čak i pre nego što je pandemija izazvala iznenadnu promenu paradigme u načinu na koji se vode biznisi – svaki vlasnik preduzeća koristi neku vrstu softvera za upravljanje i menadžment.
Da biste olakšali stvari od samog starta, istražite dostupne softvere i pustite da radi umesto vas. Verujte, ova investicija će se isplatiti, jer će vam izuzetno uštedeti vreme! Nabavka dobrog softvera olakšava novim vlasnicima teretana da započnu i pojednostave različite aspekte pokretanja teretane.
Promovišite svoju teretanu online
Kada definišete svoju biznis strategiju, vreme je da počnete da promovišete svoju teretanu.
Koraci za otvaranje bilo kog biznisa uključuju i njegovu promociju, a nema boljeg načina da započnete sa marketingom nego onlajn. Imajte na umu da je sfera onlajn marketinga postala konkurentnija kako se sve više preduzeća prebacuje na internet.
Pritom, ovde ne mislimo samo na društvene mreže poput Facebook-a i Instagrama. Iako se promocija na njima svakako podrazumeva, razmislite i o marketingu putem aplikacija za komunikaciju kao što su Viber i WhatsApp. Ukoliko otvarate “komšijsku” teretanu, upravo pravljenje grupe za komšiluk koji je “u treningu” i slanje poruke o tome kada i gde se otvara vaša teretana treba da budu prvi potez koji ćete učiniti u cilju promocije svog novog biznisa. Krenite od jezgra ciljne grupe, a tek onda počnite da gađate širi krug potencijalnih polaznika.
Pronađite grupe na FB u kojima su ljubitelji fitnesa, pogledajte ko prati fintes instrukture na društvenim mrežama, pa ih zapratite i “gađajte” reklamama sa Instagram profila vaše nove teretane. Budite kreativni, ali dosledni strategiji koju ste osmislili.
Pronađite dobru lokaciju
Kada saznate za koju vrstu finansiranja se kvalifikujete, možete početi da tražite odgovarajuće prostorije. Nemojte to raditi naslepo. Istražite oblasti koje vaša ključna ciljna grupa često posećuje i potražite lokaciju na kojoj postoji velika koncentracija ovih potrošača. Zatim razmotrite stvari kao što su pristup prevozu, parking i druge pogodnosti. Da bi bilo uspešan, vaše poslovanje mora da bude dostupno vašoj klijenteli.
Investirajte u kvalitetnu opremu i sprave za vežbanje
Teretana je dobra onoliko koliko je dobra njena oprema!
Oprema za fitnes se može kupiti ili iznajmiti. Obe opcije imaju svoje prednosti. Lizing je kratkoročno jeftiniji i omogućava vam da testirate novu tehnologiju pre nego što je kupite. To takođe obično uključuje održavanje opreme. Kupovina novih sprava je, s druge strane, skuplja kratkoročno, ali dugoročno štedi novac. Ona ostaje vaša svojina.
Istražite koje su to sprave za vežbanje koje svaka teretana treba da ima i uključite ih u svoju, ali dajte i neki “+” u odnosu na ostale. Da li će to biti sprava koju niko drugi na domaćem tržištu još nema, ili će to biti zanimljivi i kvalitetni detalji koji će krasiti teretanu, ili monitori postavljeni širom teretane na kojima će se vrteti vežbe – na vama je da smislite.
Uz ove savete, trebalo bi da vam otvaranje teretane postane mnogo jasniji i jednostavniji zadatak, jer ćete znati šta treba da imate na umu. Želimo vam sreću u ovom poduhvatu!