Pokretanje bilo kog ličnog biznisa je riskantan i odgovoran potez koji zahteva temeljnu pripremu. Potrebno je voditi računa o velikom broju faktora: pronaći pravu lokaciju, obratiti pažnju na konkurenciju, sadržaj koji ćemo ponuditi, a treba uzeti u obzir i održivost biznisa. Sve ove stavke važne su i ukoliko želite da otvorite svoju teretanu ili fitness centar.
Izaberite pravu lokaciju za sebe i svoje vežbače
Pre nego što se odlučite na ovaj korak postoje stvari o kojima treba posebno da povedete računa. Prva je, svakako, odabir lokacije za vašu teretanu. Pametan izbor dela grada, kvarta pa čak i ulice u kojoj ćete otvoriti lokal u velikoj meri će uticati na dalji razvitak posla.
Velika prednost je da otovrite teretanu ili fitness centar na lokaciji koja vam je već dobro poznata. Na taj način ćete odmah znati na koje moguće probleme treba da se fokusirate prilikom razvitka posla.
Kada je reč o problemima, pre svega se treba fokusirati na bezbednost, kako prostora tako i vaših članova. Prostor koji budete opremili na adekvatan način treba da zaštitite, i na taj način smanjite mogućnost da bude meta provalnika. Ukoliko ne znate kako da izaberete adekvatan video nadzor, više informacija možete dobiti na sajtu VideoNadzor.net
Raspitajte se o konkurenciji
Nakon što ste izabrali deo grada u kome ćete otvoriti teretanu, prva stvar koju bi trebalo da proverite jesu konkurente teretane i fitness centri. Postoji niz pitanja na koje bi trebalo potražite odgovor, a ovo su neka od njih:
- Da li postoje i kako posluju fitness centri u okolini vaše potencijalne teretane
- Ko su njihovi članovi? Da li je reč o mlađim ili starijim ljudima?
- Koliko košta članarina u okolnim klubovima?
- Kako su opremljeni okolni fitness centri?
- Ukoliko nema teretana u okolini treba se raspitati da li ih je već bilo, i ako jeste zašto posao nije opstao?
Informacije koje bi vam koristile su i one koje biste mogli da dobijete od zaposlenih u konkurentnim teretana. Da li su zadovoljni uslovima i naknadom za rad? Kakve vrste treninga nude, koje su im kvalifikacije i na koji način reklamiraju svoje programe?
Pri izobru lokala obratite pažnju na tehničke stvari
Jako je važno da pažljivo izaberete lokal u kome ćete otovriti teretanu. Jedna od prvih stavki na koje bi tom prilikom trebalo da obratite pažnju je koliko je gusto naseljen kraj u kome će biti vaša buduća teretana?
Većina vaših budućih članova biće oni koji stanuju u blizini, a zatim oni koji tu rade. Zato treba proveriti kakav je pristup lokaciji, i da li ima dovoljno parking mesta. Ovo je nešto o čemu posebno treba da povedete računa jer veliki broj vežbača na trening dolazi kolima.
Kreirajte konkretan plana rada
Nakon što ste obavili malo istraživanje vašeg budućeg tržišta, vreme je da napravite konkretne korake u realizaciji vaše ideje. Prvo je potrebno da odredite kakav tip teretane otvarate. Da li ćete se udružiti sa nekim već prepoznatljivim imenom u fitness svetu i otvoriti franšizu, ili ćete se odlučiti da pokrenete sopstveni posao. To dalje znači da treba da se pobrinete za registraciju firme.
Sledeća stvar koja je veoma važna jeste da se opredelite za način poslovanja. Da li ćete odabrani prostor služiti samo kao teretana, odnosno da li će biti ispunjen samo spravama? U tom slučaju treba da razmislite šta je sve od opreme neophodno da nabavite.
Ukoliko uključite i grupne treninge potrebno je da za to nađete adekvatne trenere, zatim da odaberete pravi tip grupnih treninga, koji će vaši članovi rado posećivati. (u ovom slučaju je veoma važno da se raspitate o potrebama budućih vežbača). Ista stvar važi i za individualne treninge: ko bi ih sve posećivao, koliko novca bi bili spremni da izdvoje?
“Utreniran” sistem poslovanja
Kada se odlučite za tip poslovanja u fitness svetu, vreme je da napravite strategije za rad. Kako privući i zadržati članove? Kako ih motivisati da treniraju baš kod vas? Potrebno je uspostaviti sistem i kontinuitet u radu. Osim toga, ključna stvar je da vodite računa o finansijama. Šta se isplati, a šta ne?
Adekvatna oprema prostora
Bilo da rentirate ili već imate svoj prostor, prvo veliko ulaganje biće njegova adaptacija. Raspitajte se šta vam je zaista neophodno od opreme. Biće vremena da širite svoju ponudu, za početak opremite prostor najtraženijim spravama. Po pitanju ovoga je dobro prodiskutovati sa nekim vlasnikom teretane, ili aktivnim vežbačem.
Bez obzira da li otvarate klasičnu teretanu, ili fitness studio, biće vam potrebni dodatni fitness rekviziti: lopte, strunjače, tegovi, trake za istezanje i drugo. Odvojite budžet i za ovo. Neizostavno je da imate ogledalo u teretani, ono je značajno iz više razloga. Pre svega zbog samokorekcije vežbača, a zatim i zbog podizanja motivacije. Zato se pobrinite da bude veliko.
Novčani prihodi i rashodi
Iako smo temu novca stavili na sam kraj, ona je nešto što se proteže kroz čitavu priču o pokretanju bilo kakve vrste posla. Shodno tome koliko novca planirate da uložite planiraćete i ostale već navedene stvari. Ipak, pokretanje posla je tek početak konstatne borbe sa finansijama.
Promislite dobro o članarini koju ćete odrediti, od čega će ona zavisiti, da li će biti popusta za stalne vežbače. Imajte u vidu kada će vaši prihodi biti najveći a kada najmanji.
Prethodna iskustva su pokazala su povećan broj novih vežbača nakon letnje sezone (septembar, oktobar), naredni talas je nakon novogodišnjih praznika. Poslednji, najslabiji talas je pred samo leto. U letnjem periodu možete očekivati manje posla, kako zbog vrućine tako i zbog godišnjih odmora.
Na putu do ostvarenja vašeg cilja naići ćete na još mnoga pitanja i dileme koja možda nismo odgonetnuli u ovom tekstu. Ipak, nadamo se da smo vam dali smernice za vaš budući biznis u svetu fitnessa.